Geweldige tijden.. - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu Geweldige tijden.. - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu

Geweldige tijden..

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

07 September 2014 | Verenigde Staten, Kailua

Aloha!!

De tijd vliegt voorbij! Het lijkt als de dag van gisteren dat ik hier mijn voet over de drempel zette. Het is alweer meer dan een maand geleden en al zoveel gebeurd. Ik ben aardig gewend hier in huis, maar toch went het eten nog niet helemaal. De combinaties die ze hier maken, zijn soms heel raar (vind ik) en dat went nog niet.

In mijn vorige reisverslag schreef ik dat wij in het weekend van donderdag 14 augustus tot zondag 17 augustus op vakantie zouden naar het andere eiland Maui. Het was een zeer geslaagde trip, alhoewel ik vrij weinig gezien heb van het eiland, heb ik wel een super leuke tijd met het gezin gehad. Toen ik het hotel binnen kwam moest ik moeite doen om mijn mond niet open te laten vallen. Zoiets had ik nog nooit gezien. Super mooi en heel groot!! Ik had een eigen kamer met badkamer en een balkon met uitzicht op de tuin en het Aziatische restaurant dat bij het hotel hoorde. We hebben dat weekend veel doorgebracht aan het zwembad. Deze had veel verschillende glijbanen: wild waterbaan, een lavaslide, water elevator, robe swing (tarzan swing) en een … slide. Naast de glijbanen was er nog een lazy river en twee hottubs (en die waren zeker hot). Ik heb op vrijdagavond een rondje door het hotel gedaan, de winkels bezocht die daar aanwezig waren en op het strand gezeten, kijken naar de sterren. Met andere woorden genoten!

Voordat ik naar Amerika ben vertrokken, had ik een lijstje met plekken die ik graag wil bezoeken of dingen die ik graag wil doen in het jaar dat ik hier ben. Één van die dingen was: Net als een echte Amerikaanse vrouw, je nagels laten doen en vooral niet zelf doen! Bijna iedere Amerikaanse vrouw laat haar nagels doen en dat is ook te merken, want in ieder winkelcentrum vind je op z’n minst 1 nagelstudio. Dus ben ik naar een nagelstudio geweest om gelnagels te laten zetten. Zo grappig om dat te laten doen en leuk om een keer uit te proberen. Als het goed is blijven ze nog een tijdje zitten en kan ik er nog even van genieten. Als ze er straks één keer af zijn, doe ik het toch denk ik maar weer zelf. Iets goedkoper!!

Ondertussen heb ik mijn to-do lijstje al wat meer uitgebreid en ook al wat dingen kunnen afstrepen. In het weekend van 23 en 24 augustus ben ik met een aantal duitse au pairs naar een aantal stranden geweest aan de oostkust van het eiland (Windward Shore). Ik ben bij Lanikai beach (één van de 12 mooiste stranden van de wereld, als het goed is nummer 8), Waimanalo Beach en Sandy Beach geweest. Ieder strand dat ik tot nu toe gezien heb is weer anders. Kailua beach is omringd door bomen, dus er liggen meer takjes in het zand en het ligt er aan waar je bent op Kailua Beach qua drukte. Lanikai Beach is heel populair en super mooi! Mooi wit zand strand vanwaar je uitkijkt op de Moku Lua Islands. Dit zijn twee onbewoonde eilanden van Hawaii, die je kunt bezoeken door er met bijvoorbeeld een kayak naar toe te gaan. Mede door dit uitzicht is het een populair strand en dus ontzettend druk. Waimanalo Beach is ook een heel mooi wit zand strand en meer bekend bij de lokale bevolking. Het is dus ook rustiger op dat strand en je kijkt heel mooi uit op twee andere onbewoonde eilanden van Hawaii, namelijk Rabbit and Turtle Island. Super mooi en lekker rustig! Sandy Beach ligt gelijk aan de weg. Er zijn veel mensen die op de parkeerplaats bij hun auto een partytent opzetten, een stoeltje en tafeltje bij zich hebben en deze opzetten en lekker gaan zitten met een biertje en een muziekje. De sfeer is geweldig. Op het moment dat wij er waren, waren de golven heel hoog. Geschikt voor surfers en bodyborders, maar wij durfden het niet aan om het water in te gaan. We hebben daar een hele tijd gezeten en gekeken naar de surfers en de bodyborders. Wat al een heel mooi gezicht gaf. Bij dit strand duiken ook heel vaak walvissen op. Helaas hebben we die niet gespot toen. In de winter blijken er juist heel veel daar naar toe te komen.
Naast de stranden die ik gezien heb die dag, zijn we gaan lunchen in Hawaii Kai. Hawai’i Kai wordt bewoond door een welvarende gemeenschap en beschikt over een binnenlands netwerk van waterwegen en grachten. Wij hebben even aan het water gezeten na de lunch waar we heel mooi uitkeken op de Hawai’i Kai bridge waarachter de pacific ligt. Een weekend met veel helder blauw water en super mooie uitzichten.

Toen was het donderdag 28 augustus. Mijn verjaardag!! Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichtjes en kaartjes die ik heb mogen ontvangen. Deze dag is niet ongemerkt voorbij gegaan. Het gezin heeft speciaal aan de kok (die drie dagen in de week voor ons kookt) gevraagd of die mijn lievelingseten wou koken: Pasta!! En dat was heerlijk! Na het eten kwam er zelfs een taart uit de koelkast met kaarsjes er op: een 2 en 2x over 1 kaarsje (Ze hadden geen twee kaarsjes van twee). Naast het speciaal gekookte eten en de taart met kaarsjes, hadden ze ook nog een cadeautje voor mij. Een boek over het eiland, met allemaal geheime stranden, verborgen watervallen en plekken waar je super mooi uitzicht hebt over O’ahu, en een boekje met allemaal Hawaiiaanse Sudoku’s. Ik heb in het begin nogal veel sudoku’s gemaakt (samen met papa en mama of alleen), waardoor ze wisten dat ik dat leuk vond. Ook één van de tweeling heeft zijn best gedaan en had een mooie tekening gemaakt namens alle drie. Toen ik hem las moest ik heel hard lachen:
Dear Lieke,
Happy Birthday! From now on you will be older and wiser then you were before, not saying you were not wise before!
Een hele bijzondere dag en onvergetelijke dag! Super leuk dat jullie allemaal aan mij hebben gedacht!! Geeft de dag wel een extra mooi tintje!

Afgelopen weekend ben ik op zaterdag met twee duitse au pairs gaan hiken. Een hike van een uur naar de Waimano Waterfalls en vanaf daar weer terug naar de auto was ook een uur. Wat een mooie tocht, midden door de jungle. zandpaden waarbij gebruik wordt gemaakt van de stenen en wortels van bomen. Om bij de watervallen te komen moesten we afdalen. Bij de watervallen aangekomen moesten we via een touw naar beneden om bij de watervallen en de zwembaden te komen. Natuurlijk verliep dat bij mij niet vlekkeloos!! Zag er weer lekker klungelig uit! Je kon hier van een rots afspringen het water in of je kon een touw gebruiken. Ik ben er zo maar afgesprongen. Een super mooie verborgen waterval, wat tot nu toe de mooiste plek is waar ik ben geweest.
Zondag ben ik met de drie duitse au pairs en een vriendin van één van hen, langs de westkust van het eiland geweest (Leeward Shore). Hier hebben we een aantal stranden bezocht. Heb ook voor het eerst gesnorkeld en maarliefst twee vissen gezien!! Geen idee wat voor soort! Offcourse kon dit niet zonder problemen verlopen en moest ik eerst leren hoe ik in de zee kon blijven in plaats van aangespoeld worden op het strand door hoge golven. Bij het laatste strand had ik het door: door de golven heen duiken! Ten tweede was het een opgave om mijn duikbril niet kwijt te raken. Ging goed, tot het derde strand: één golf en hij was weg! Vond hem later gelukkig wel weer op het strand! Een leuke dag moest natuurlijk afgesloten worden bij Ross. Een goedkope winkel waar je van alles kunt halen.

Het leven hier begint een beetje een vorm te krijgen en ik merk dat alles al wat meer “gewoon” word. Zo krijg ik binnenkort een militaire basispas zodat ik één van de jongens naar tennis kan brengen op de militaire basis. Voordelen aan deze pas zijn dat ik korting kan krijgen op heel veel dingen hier, wat enorm scheelt omdat sommige dingen erg duur zijn. Daarnaast heb ik ook een bankpas aangevraagd en ga ik hier naar de sportschool. Het leven hier krijgt wat meer vorm!

Nou het hoogtepunt van mijn anderhalve maand hier was toch wel het parachute springen!! Wat super gaaf!! Dit is één van de dingen die op mijn bucketlist stond, want deze is nu dus doorgestreept! Wow, je ziet een heel groot gedeelte van Oahu: North Shore, Honolulu, Leeward Shore en natuurlijk de pacific! Het engste leek mij uit het vliegtuig springen en de vrije val, maar de vrije val was juist het beste gedeelte van allemaal! Het was jammer dat dat maar 20 seconden duurde. Na het springen heb ik nog een hele tijd na geshaked van de adrenaline!!

Ik heb nog een aantal foto's toegevoegd! Veel kijk plezier:
http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/24576068

Tot de volgende keer!!

  • 07 September 2014 - 12:37

    Marjan De Greef:

    Gaaf!

  • 07 September 2014 - 12:56

    Erna:

    Geweldig Lieke wat een avontuur en dan te bedenken dat dit nog maar het begin is. Leuk ook dat je contact hebt met andere meiden daar.
    We wensen je veel plezier natuurlijk ook in je werk en kijken uit uit naar je nieuwe belevenissen.
    Groeten Luc Erna, Thomas en Melissa

  • 07 September 2014 - 13:09

    Renate:

    Hoi Lieke, fijn om weer een verslag van je te lezen. Wat supergaaf allemaal en leuk dat je met andere meiden van alles onderneemt. Zag ook al je foto's van het parachutespringen op fb voorbijkomen. Wij wensen je nog veel plezier, succes met je studie/cursus die je gaat volgen en zien uit naar een nieuw verslag van je!
    Groeten Fam. de Roy van Zuydewijn

  • 07 September 2014 - 17:00

    Sieny V.Dijk:

    Hoi Lieke,wat een leuke avonturen heb je weer beleeft,super.Jij
    komt nog eens ergens en het fijne is dat we allemaal mogen
    meegenieten! Ik kijk nu al weer uit naar je volgende verslag.
    Blijf genieten.
    Groetjes Herman & Sieny

  • 07 September 2014 - 20:16

    Karin:

    Nou Lieke wat maak je wat mee. De fotos zijn om jaloers op te worden.
    En knap hoor dat parachutespringen. Groetjes van de fam. Damhuis

  • 08 September 2014 - 16:46

    José:

    Hoi Lieke,

    Wat beleef jij mooie avonturen zeg.
    Leuke om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Nog veel plezier en succes verder en we zien uit naar je volgende verslag.

    Groeten Jos en José, Niek, Lotte en Tom, Joost.

  • 08 September 2014 - 19:41

    Elles:


    echt super weer je verhaal :D door skype krijg ik wel wat mee van je leventje daar.
    Maar dit blijft altijd leuk om te lezen.
    En parachute springen! echt wow! nu moet ik nog haha

  • 08 September 2014 - 22:57

    Marian:

    Lieke je hebt weer een heel mooi verslag! Leuk om te lezen wat je daar allemaal uitspookt! Lekker veel leuke dingen doen. Geniet er maar van!

    Groetjes, Jan en Marian.

  • 09 September 2014 - 17:41

    Claudia Leus:

    Hey Lieke,
    Wat een avontuur beleef je daar geweldig!
    Kijk uit naar je volgende verslag.
    Succes nog en genieten maar

    Liefs CLaudia michel Esmeé en Famke

  • 09 September 2014 - 20:22

    Lidy Westerhof:

    Hallo Lieke

    Zo te zien en te lezen heb je het aardig naar je zin en dat is ook maar goed ook geniet er lekker van
    we volgen met plezier je verslagen
    Gr Lidy en Ben

  • 09 September 2014 - 20:57

    Nicole:

    Gaaf Lieke wat je allemaal mee maakt daar. Vrije val is echt het gaafste gedeelte, zo jammer wanneer de parachute uit gaat;) Leuk dat je al zoveel van je bucketlist hebt af kunnen strepen, geniet er nog van daar, en blijf vooral foto's plaatsen.

    groetjes Nicole en Gert-Jan

  • 14 September 2014 - 20:54

    Hier Is Je Vader Dan Weer:

    wat een geweldige belevenissen maak je mee
    je gaat het eiland steeds meer ontdekken, je hebt al nieuwe contacten op gebouwd
    je krijgt steeds meer een thuis gevoel bij het gezin dat is wel zo fijn
    en heel veel plezier verder
    groetjes pa, ma rob en gijs

  • 15 September 2014 - 21:28

    Ellen Kamphuis:

    Wauw Lieke!
    Wat een avonturen beleef je! Fijn om te lezen dat je je al aardig ingeburgerd voelt en het zo naar je zin hebt. Veel plezier nog!

    Groetjes,
    Coen en Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kailua

Lieke

Jullie kunnen hier mijn belevenissen op Hawaii en andere plekken in Amerika volgen.

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 854
Totaal aantal bezoekers 19151

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 17 Augustus 2015

Au pair in Hawaii

Landen bezocht: