De reiskoorts slaat toe.. - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu De reiskoorts slaat toe.. - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu

De reiskoorts slaat toe..

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

28 Maart 2015 | Verenigde Staten, Kailua

Aloha,

Het is weer eens tijd om wat van mij te laten horen! We zijn alweer anderhalve maand tot twee maand verder. Dit houdt in dat ik nog maar 3,5 maand in het gezin te gaan heb en daarna nog 4 weken reizen. Ik kijk erg uit naar mijn reismaand om daarna weer naar ons mooie koude kikkerlandje te vliegen. Iedereen weer terug zien en de draad weer op pakken. Maar voor het zover is, wil ik mijn to-do-list afwerken. Deze is in de tussentijd al een stuk korter geworden. Afgelopen maand heb ik ook weer een aantal dingen van mijn to-do-list af kunnen strepen.

Kamperen aan het strand was één van de dingen die ik vanaf het begin al heb willen doen. Dit hebben we dan ook in het laatste weekend van februari gedaan. Eerst inkopen doen natuurlijk en vervolgens een tent opzetten. Dit is helemaal goed gegaan. De tent bleef ’s nachts namelijk gewoon op zijn plaats staan. Ik had een luchtbed van mijn gastgezin meegenomen. Ik was alleen vergeten dat er geen stopcontact was op de plek waar wij kampeerden. Dus ik kon mijn luchtbed niet opblazen. Dan maar een (halve) nacht op de grond! Kamperen gaat natuurlijk gepaard met een kampvuur voor onze marshmallows en hotdogs. Was een zeer geslaagde actie. Zo geslaagd dat in het eerste weekend van mei wij het nog een keer gaan doen maar dan een vol weekend, waar ik een dag vrij voor heb gevraagd.

Het eerste weekend van maart ben ik met Diane voor een tripje naar The Big Island of Hawai’i geweest. Op vrijdagochtend heel vroeg in het vliegtuig naar The Big Island of Hawai’i. Daar aangekomen hebben we onze huurauto opgehaald. Koffers achterin en rijden maar. We zijn naar the end of the world gereden en vervolgens het Historische park Pu’uhonua O Honaunau. Vervolgens zijn we naar het hotel gereden en ingecheckt om daarna naar Jack’s Diving Locker te rijden. Hier hadden we geboekt om met Roggen te gaan zwemmen. Geen woorden voor hoe mooi dit was. Indrukwekkend hoe deze beesten zich bewegen in het water en hoe zij reageren op mensen. Wij mochten de roggen niet op ons initiatief aanraken, maar als zij het initiatief namen om ons aan te raken moesten we dat gewoon laten gaan. De roggen waren zo groot! Wij hingen met 6 man aan 1 surfbord waar een lampjes onder hingen. De plankton kwam op het licht af, wat op zijn beurt zorgde voor de roggen die richting ons kwamen.
Zaterdag zijn we in de auto gestapt om vervolgens via de zuidkust naar het oostkust te rijden. Hier zijn we gestopt bij Green Sand Beach en Black Sand Beach. Green Sand Beach was dicht bij het meest zuidelijke punt van de USA. Dus daar zijn we natuurlijk ook langs gegaan. Mensen die van de cliff af springen. Brrr.. dat was hoog! Op de Black Sand Beach zagen we nog twee honu’s liggen. Een honu is een Hawaiiaanse groene zeeschildpad. Dit is een beschermde diersoort en mensen worden dan ook op afstand gehouden. Vervolgens zijn we doorgereden naar voor mij het hoogte punt van de trip: De actieve vulkaan op het eiland. Deze vulkaan is voor een half jaar geleden uitgebarsten. De lava vloeit nog steeds over het eiland heen. Sommige gedeelten zijn dan ook afgezet. Ik liep daar in mijn korte broek, terwijl het 13 graden was. De krater is natuurlijk hoger gelegen waardoor het kouder is. We zijn een beetje over het Volcanoes National Park gelopen en zo zijn we bij de Sulphur Banks en de Steam Vence langsgekomen. Ook hebben we een mooi uitzicht gehad over de krater zelf. Bij daglicht konden we de stoom uit de krater zien komen. Bij de Sulphur Banks kon je de vulkanische gassen zien en ruiken. Lava rotsen die verkleurd waren naar geel of wit. Bij de Steam Vence zag je een soort rivierbed in de grond waar de stoom uit kwam. De omgeving er omheen zag er heel dood uit. Boven zwart geblakerd, planten waar de condens goed zichtbaar was en natuurlijk die verkleuring van die rotsen weer. We zijn vervolgens doorgelopen naar de Lava Tube. Het gebied waar deze tunnel zich bevindt is begroeid met varens, planten en bomen. Je zou niet verwachtend dat het zo dichtbegroeid is of überhaupt dat er planten groeien op deze lava grond. In de tunnel zijn lichten opgehangen waardoor je de Lava wand goed kunt zien. Het is een tunnel van zo ongeveer 500 m lang. In het hotel hebben ze ons verteld dat we de vulkaan bij avondlicht moesten gaan bekijken. We hebben dan ook gewacht tot het donker was en zijn doorgereden naar de plek waar je de krater van behoorlijk dichtbij kunt bekijken. De stoom die van de Lava afkwam was duidelijk te zien nu het donker was en de hemel werd verlicht door de oranje gloed van de lava. Ik heb wel foto’s gemaakt, maar die zijn totaal niet te vergelijken met hoe ik het zelf heb gezien.
De zondag was voor ons de laatste dag. We zijn toen via de noordkust naar het oosten gereden om daar een kabelbanen tocht te doen. We zijn daarbij over de Akaka Waterfall heen gegaan. Dit was een mooie tocht. Het duurde al met al 2 uur. Natuurlijk moest ik bij de laatste kabelbaan weer vast blijven hangen. Twee man hangend aan de kabel om de kabel naar beneden te trekken, mocht niet geheel werken. Uiteindelijk hebben ze mij aan mijn voet binnen gehaald. Tijdens deze tocht gingen we ook door allerlei gewassengebieden heen. We konden gewassen proeven die ze hier kweken. We hebben dus echt weer een beetje van Hawai’i geleerd tijdens deze trip. Deze trip deed mij wel beseffen dat het werken en het leven bij je baas in huis toch wel zijn tol eist. Rust vinden voor mij is dan best moeilijk. Aangezien de kinderen ook zo af en toe nog wel eens jou willen storen wanneer je je terug trekt in je kamer. Laten we hopen dat de energie die ik heb opgedaan in dat weekend genoeg is voor de laatste vier maand.

In de afgelopen maand heb ik ook afscheid moeten nemen van twee duitse meisjes waar ik de laatste acht maand veel mee om ben gegaan. Dit was heel raar! Afscheid nemen blijft moeilijk en is niet leuk!! Maar gelukkig zie ik ze snel weer. Er zijn al plannen om elkaar nadat Diane en ik weer thuis zijn elkaar op te zoeken. Dit deed mij ook beseffen dat mijn jaar ook bijna om is. Dit werd nog eens extra benadrukt toen ik de papieren binnen had om mijn retourvlucht aan te vragen. Ik ga na mijn 12 maanden Hawai’i nog eerst 4 weken reizen. De westcoast: Los Angeles, Yoshua tree, Grand Canyon, Brice Canyon, Zion, Death Valley, Las Vegas, Yosemite, Route 66, San Francisco en stranden tussen San Francisco en LA. Vervolgens vlieg ik van LA door naar Orlando om daar nog een week rond te trekken. De plannen zijn dus zo goed als klaar. Nu moet het boeken van alles nog gedaan worden.

Ik ben onlangs geinterviewd door het online magazine Ze.nl over het werk als au pair. Voor diegene die geinteresseerd is in het stuk, dit is de link:
http://www.ze.nl/p/158784/babes_in_business_lieke_is_au_pair_op_hawaii_

En natuurlijk heb ik weer foto’s toegevoegd:
http://www.mijnalbum.nl/Album=FNMILDVM

Mahalo voor het lezen van mijn verhaal,

Lots of love,
Lieke

  • 28 Maart 2015 - 09:37

    Carmen :

    Haha super Lieke! Mooi interview ook.. wat mag je trots zijn!
    Wat gek trouwens dat ze geen stopcontacten hadden op het strand.. hahaha, held!
    Dat reizen klinkt inderdaad super vet!
    Veel plezier nog en goed uitrusten voor je reismaand!

    Liefs

  • 28 Maart 2015 - 10:29

    Anne:

    Hee LO, :)
    Keer een berichtje via deze weg. Super wat je daar allemaal beleeft.. echt tof!! En wat gaaf op ze.nl.. ik kijk daar altijd op en opeens stond jij daar op de voorpagina.. haha.. leuk hoor.. mooi verbaal..

    En wat leuk.. we gaan bijna dezelfde ronde doen in Amerika.. Wij vertrekken over 1.5 week (we kunnen alleen niet ff langs je om hai te zeggen..).. Wij landen op Los Angeles, daarna naar Las Vegas, Grand Canyon, Page, Bryce Canyon, Zion, nog een keer Las Vegas, Sequoia, Yosemite, Monterey (kust), San Francisco..

    LO, geniet nog lekker van je gave avontuur..!! We zien je 'snel' weer..

    Xx AH

  • 28 Maart 2015 - 11:15

    Erna:

    Hoi avonturier, ja zo zie ik je tegenwoordig. Wat jij niet allemaal onderneemt naast het werk in je gezin met de zorg voor drie kindjes, knap hoor.
    Je geniet met volle teugen en dat moet ook want je weet nooit of je er later nog aan toe komt.
    Leuk dat je je reisschema al klaar hebt en zo geen seconde van je reis verloren laat gaan.
    Je interview hebben we gelezen, erg leuk.
    We willen je voor het laatste stukje veel succes toewensen en blijf vooral genieten van al het moois wat Hawaii te bieden heeft.
    Groeten van ons allen.

  • 28 Maart 2015 - 12:10

    Martine:

    Hoi Lieke,

    Geweldig, wat gaaf allemaal! En wat een unieke natuurbeleving. Heel bijzonder. Voor straks nog een mooie roadtrip voor de boeg. Succes de laatste maanden!

    Groetjes uit Geesteren,

    Bjorn, Martine & Finn.

  • 28 Maart 2015 - 14:37

    Marian:

    Lieke wat heb je weer veel ondernomen de afgelopen maanden. Hartstikke mooi! Maar nu op naar de vakantie! Je hebt heel veel leuke dingen nog voor de boeg. Zullen er veel jaloers op zijn. Geniet nog maar lekker van dat mooie Hawaii!

    Groetjes, Marian.

  • 28 Maart 2015 - 14:38

    Marian:

    Lieke wat heb je weer veel ondernomen de afgelopen maanden. Hartstikke mooi! Maar nu op naar de vakantie! Je hebt heel veel leuke dingen nog voor de boeg. Zullen er veel jaloers op zijn. Geniet nog maar lekker van dat mooie Hawaii!

    Groetjes, Marian.

  • 28 Maart 2015 - 16:45

    Stephanie:

    Haa Lieke,
    Mooi om weer wat van je te lezen op je blog.
    Super gaaf wat je daar allemaal mee maakt, kan me wel voorstellen dat je er wel naar uit kijkt om
    weer naar huis te gaan..
    Geniet van je trip, het zijn super mooie parken waar je langs gaat.. Jaloers, zal er zo weer naar toe gaan..
    Geniet er nog even van op Hawaii..
    Groetjes!

  • 28 Maart 2015 - 16:46

    Stephanie:

    Haa Lieke,
    Mooi om weer wat van je te lezen op je blog.
    Super gaaf wat je daar allemaal mee maakt, kan me wel voorstellen dat je er wel naar uit kijkt om
    weer naar huis te gaan..
    Geniet van je trip, het zijn super mooie parken waar je langs gaat.. Jaloers, zal er zo weer naar toe gaan..
    Geniet er nog even van op Hawaii..
    Groetjes!

  • 30 Maart 2015 - 12:25

    José:

    Hoi Lieke,

    Wat een geweldig avontuur heb je weer beleefd. Echt gaaf en knap jouw ondernemings lust.
    Geniet nog van de laatste maanden op Hawaii en veel plezier op je rondtrip door Amerika.

    Liefs van ons allen, groetjes José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kailua

Lieke

Jullie kunnen hier mijn belevenissen op Hawaii en andere plekken in Amerika volgen.

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 19125

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 17 Augustus 2015

Au pair in Hawaii

Landen bezocht: