Eerste week - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Kailua

Aloha!

Daar ben ik weer.. Nu vanaf het zonovergoten Hawaii!! Allereerst bedankt voor alle leuke berichtjes. Super leuk dat jullie mij allemaal volgen. Mijn eerste week bij mijn hostfamily zit er alweer op. Deze week vloog zo snel voorbij. Hoe zenuwachtig ik was toen ik in het vliegtuig zat, hoe leuk ik het nu heb en blij ben met de keuze die ik gemaakt heb.

Vorige week vrijdag om half drie ’s middags (lokale tijd) liep ik de bagage claim binnen met mijn hart in mijn keel. Hier zouden ze ergens staan. Van foto’s en skype wist ik hoe ze er uit zouden zien. Ik kwam binnenlopen en liep richting de band waar mijn bagage aan zou komen, en daar stonden de hostmom en 2 van de kinderen te wachten. Op het moment dat ik “Aloha” zei en zij mij zagen, kwam er een hele enthousiaste “Aloha” terug en een knuffel. Weg zenuwen!! Één van de jongens die mee was, had twee mooie bloemenkransen in zijn hand en hing die om mijn nek. Een echt Hawaiiaans ontvangst dus!
Nadat mijn koffer van de band was gehaald, zijn we naar de auto gelopen en richting het strand gereden om de andere jongen op te halen. De rit van 30 minuten van Honolulu naar Kailua was zo voorbij. De beide jongens zijn totaal niet verlegen!!
Toen we aankwamen bij hun huis, keek ik mijn ogen uit! Wat een mooi en groot huis. Ik heb een eigen slaapkamer met balkon en badkamer. Mag niet klagen dus en dat is ook echt niet nodig! En het uitzicht!! WOUW!! Het strand in de achtertuin en uitkijkend op Kailua Bay. Super mooi!!

Deze week heb ik veel tijd doorgebracht met het gezin. Het is een super leuk en hecht gezin. De ouders zijn heel aardig en meedenkend en de kinderen zijn te leuk en te lief. De moeder was afgelopen week vrij dus was de eerste week nogal rustig, maar wel fijn om op die manier in het ritme te komen en om aan alles te wennen. Het is echt wennen aan alles hier: aan het weer, aan het verkeer, aan het eten, aan het ritme en aan een ander gezinsleven. Hetgeen waar ik nu vooral nog aan moet wennen is het verkeer en het eten. De echte oerhollandse pot wordt hier niet gegeten. Ik heb nog geen aardappel gezien! Alhoewel ik dat niet heel erg vind! Wel veel groentes, fruit, vis en (waar Amerika natuurlijk bekend omstaat) fastfood. En het verkeer is wel wat drukker dan in Geesteren. Voornamelijk twee baans wegen, Amerikanen die ver boven de toegestane snelheid rijden en ongeduldig zijn, rechts afslaan bij rood licht, veel bergen (niet zo plat als in Nederland) en natuurlijk was het eerst wennen aan het rijden in een automaat! Naast alle nieuwe verkeersborden en nieuwe verkeersregels, ben ik deze week langs verschillende routes gereden om de wegen een beetje te leren kennen en de routes naar school en activiteiten van de kinderen.

Vanaf maandag ben ik helemaal alleen met de kinderen. Deze week wel een aantal uren alleen geweest, maar met het wegbrengen en ophalen van de kinderen was de hostmom er altjid nog bij. Spannend, leuk en we zullen zien of ik goed ben in timemanagement of niet. Mijn taak is vooral ’s ochtends zorgen dat de kinderen op tijd klaar zijn voor school en ’s middags breng ik ze van hot naar her.

Afgelopen zaterdag heb ik de eerste au pair meeting gehad. Jammer genoeg waren er maar twee au pairs meer. De andere au pairs waren op vakantie met het gezin en zaten dus op één van de andere eilanden of op het vasteland. De twee andere au pairs komen uit Zuid-Afrika en Brazilië. Mijn hostmom kent de hostmom van het Braziliaanse meisje. Die hostfamily had voor de eerste keer een au pair en de hostmom had al veel vragen gesteld aan mijn hostmom over het proces en het hebben van een au pair in huis. Ik ben namelijk hun derde au pair.
Na de bijeenkomst heb ik met beide meiden nummers en emailadressen uitgewisseld, zodat we een keer wat zouden kunnen afspreken. Het ziet er nu ook naar uit dat ik morgenavond (zaterdag 2 augustus) op stap ga met de zuid-afrikaanse au pair en een aantal andere meisjes. Een avondje stappen in Honolulu bij Waikiki (het beroemde strand). Ik ben heel benieuwd hoe het nachtleven hier is!!
Tijdens deze bijeenkomst heb ik ook gelijk uitleg gekregen over de lessen die ik moet volgen. Ik kan kiezen om te studeren aan een universiteit of college hier in Hawaii of een speciale cursus online voor au pairs, verzorgd door de universiteit van Californië. Ik ga waarschijnlijk het laatste doen. Bij deze cursus leer je van alles over de Amerikaanse cultuur, geschiedenis, kunst en krijg je les in Engels en daarnaast moet je nog vrijwilligerswerk gaan doen voor een klein aantal uren. Lijkt me super interessant!! Universiteiten hier in Hawaii zijn niet heel goedkoop. Zo kan een cursus Engels al $2000 kosten en dan zit je hoogstwaarschijnlijk maar 3 uur in de week op school. Deze online cursus past precies binnen het budget van het gezin en lijkt me nog super interessant, dus zoals het er nu uitziet ga ik me daarvoor inschrijven.
De eerst volgende bijeenkomst zal 23 augustus zijn en dan hebben we als activiteit: HULA DANSEN!!
Super leuk en ben heel benieuwd!!

En dan Hawaii! Wouw!! Wie van natuur, cultuur, zandstrand, zee en warmte houdt is hier aan het juiste adres. Wat heel veel mooie uitzichten oplevert. Dat is niet te omschrijven hoe mooi dat is! Ik heb deze week nog niet veel gezien, maar ben zeker wel van plan om hier van alles te gaan bekijken. Mooie stranden zijn er wel, dat heb ik dan al wel weer gezien. Ook vertelde een bekende van mijn hostfamily dat hier veel hike routes zijn en die ook erg mooi moeten zijn. Binnenkort maar eens uitzoeken hoe dat zit. En dan het weer! Dat is niet vervelend natuurlijk! Ons werd verteld met de oriëntatie dat Amerikanen houden van airconditioning. Dus ik ging er al helemaal vanuit dat ze dat hier sowieso zouden hebben. Maar dat is dus niet zo!! Ze hebben in alle ruimtes wel ventilatoren aan het plafond, maar die zijn overdag niet aan. Dus de eerste dagen waren heeeel warm en dus wennen!

Ik heb een aantal foto's van de afgelopen weken online gezet, voor de liefhebber:

http://www.picturetrail.com/uid13692448%22%20target=%22_blank%22%3E%3CB%3EVisit%20My%20Trail%3C/B%3E%3C/a%3E


Mahalo & Aloha `oe!
(Bedankt & tot ziens)

  • 02 Augustus 2014 - 11:05

    Elles:


    Lieke!
    Jij gaat je sowieso niet vervelen op dat eiland haha
    Ben benieuwd hoe het uitgaansleven daar bij je is.. moet je maar een andere dansmoat zoeken :P
    En voor het Hula dansen.. krijg ik een privelesje via skype? hahah
    Veel plezier nog meid! <3

  • 02 Augustus 2014 - 11:28

    Monic:

    Hej Lieke,
    Mooi dat je je plek al hebt gevonden...Je zal zkr de eerste tijd nog wel moeten wennen, maar als er maar genoeg te doen is vermaak je je wel onie haha.. Maak er wat moois van en tot de volgende keer .

    gr monic

  • 02 Augustus 2014 - 11:43

    Erna En Luc:

    Hallo Lieke.
    Zo te lezen begin je je draai al wel een beetje te vinden, we hadden trouwens ook niet anders verwacht van jou.
    Wat leuk dat je zo'n warm welkom hebt gehad dan is het ijs natuurlijk meteen gebroken. Je zult wel moe zijn van alle nieuwe indrukken.
    We wensen je na deze eerste week samen mest je hostmom heel veel succes nu je het toch meer alleen zult moeten klaren, maar ook dat gaat je zeker lukken.
    Groetjes va Luc, Erna Thomas en Melissa.

  • 02 Augustus 2014 - 11:59

    Desiree Lubbers:

    Hoi Lieke,

    leuk om te lezen dat je het daaro zo tof hebt. Genieten dus maar.

  • 02 Augustus 2014 - 12:52

    Emiel Zonder:

    Weer een super mooi verslag , mooi om te lezen hoe het jou daar vergaat .
    Veel fun en tot het volgende verslag Gr Emiel

  • 02 Augustus 2014 - 13:07

    Laura:

    Liek wat gaaf zeg! :D Fijn dat het gezin zo leuk is!
    Wat leuk dat je dit weekend het uitgaansleven gaat ontdekken daar, ben heel benieuwd!
    Hahaha kun je ter ere van Elles verjaardag de 23e mooi een Hula dans doen! ;)

    Heel veel plezier & succes, spreek je snel!

    Liefs Laura

  • 02 Augustus 2014 - 13:13

    Sharon:

    Lieke,

    Super gaaf weer om te lezen wat je daar allemaal beleeft!
    En die foto's hebben een hoog jaloersmakend gehalte, jij hebt gewoon de zee in je achtertuin, dan valt ons zwembadje toch vies tegen haha!

    Veel plezier nog lekkerding! =D

  • 02 Augustus 2014 - 13:30

    Rosanne:

    Hoi Lieke,
    Wat een leuke verhalen en wat maak je wat mee. Dan te bedenken dat dit nog maar het begin is!
    Wij wensen je veel succes, maar bovenal heel veel plezier. Geniet er lekker!

    Groetjes Kasper, Rosanne en Sam

  • 02 Augustus 2014 - 14:15

    Carmen Hekwolter Of Hekhuis:

    Jeetje Liek, wat super vet!
    Heel mooi dat het gezin zo meedenkend is en dat je het zo naar je zin hebt..
    Ben erg benieuwd naar het uitgaan daar!
    Leuke verhalen Hawaigirl, haha have fun!

  • 02 Augustus 2014 - 14:20

    Karin:

    Wat super gaaf! Het gezin en de locatie klinken ook alsof je het niet beter had kunnen treffen :)
    Heel veel succes in je eerste week alleen met de kids.
    En geniet van het nachtleven vandaag (en morgen)!

    Liefs


  • 02 Augustus 2014 - 15:22

    Leonie Oude Avenhuis:

    hej hawaii girl,

    wat leuk om je ervaringen te volgen:-)! en dan de foto's....om bij weg te dromen.
    fijn ook dat je een warm welkom hebt gehad en je indruk van het gezin heel positief is.
    ik vind het maar wat stoer dat je deze uitdaging bent aangegaan!
    blijf genieten!!

  • 02 Augustus 2014 - 18:29

    Sieny Van Dijk:

    Ha die Lieke,wat een enthousiasme en wat een leuk verslag,
    super leuk om te lezen! Jij gaat het daar wel redden het
    komend jaar.Het lijkt me ook een heel leuk gezin waar je
    bent terecht gekomen,ook wel zo fijn.
    Heel veel plezier de komende tijd, ik kijk nu al weer uit
    naar je volgende verslag.
    Groetjes Herman & Sieny

  • 02 Augustus 2014 - 19:15

    Lindy:

    Alohaa!! Wat super gaaf Lieke!! Heel leuk om je verslagen te lezen. Fijn dat het gezin zo leuk is! En die plek daar maakt het wel helemaal af! Hebben die kids geen logopedie nodig? In dat geval......
    Heel veel plezier en succes met je eerste weekje met de kids! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal! xx

  • 02 Augustus 2014 - 21:13

    Marian:

    Lieke, wat ontzettend mooi is het daar! Het komt helemaal goed met je rij-stijl en de hula dans! Mooi dat je het naar je zin hebt en je hebt een mooi reisverslag! Maak maar mooi veel foto's dan kunnen we zien waar je overal zit te kroep'n. Steek ons de ogen maar uit met je parelwitte stranden en diepblauwe zee! Heel veel plezier met je werk en het uitgaan en we houden je goed in de gaten! Leuk om te lezen wat je daar zoal mee maakt zin in het volgende reisverslag!

  • 02 Augustus 2014 - 23:13

    Chantal Klaassen:

    Ha lieke, super om te lezen hoe het jou daar vergaat. We kunnen het ons bijna nog niet voor stellen. Jij aan de andere kant van de wereld. Wat een ervaring.... geniet ervan en laat ons een beetje mee genieten door de mooie verslagen. Liefs de klaasjes

  • 03 Augustus 2014 - 22:06

    Anke :

    Hoi Lieke,
    dat klinkt al heel gaaf! Veel plezier en succes met het vinden van je draai op Hawai!! Genieten maar!!
    groeten Anke

  • 04 Augustus 2014 - 17:30

    José:

    Hoi Lieke,

    Wat een mooi verhaal over je eerste week op Hawaii.
    Leuk dat je het zo naar de zin hebt en een fijne klik met je hostfamily hebt.
    Wij wensen je veel succes de komende tijd en geniet van alle nieuwe indrukken die je op doet.

    Groeten van ons uit Langeveen Jos en José, Niek, Lotte en Tom, Joost.

  • 04 Augustus 2014 - 22:05

    Martin (pa):

    hoi lieke

    het gaat jouw daar zeker lukken. ik heb jouw reisverslag gelezen, goed van mij he!!!
    je treft het wel met gezin, mooi uitzicht naar
    het strand, ik hoop dat je veel nieuwe mensen leert kennen.
    groetjes van ons allemaal en tot de volgende skype

  • 05 Augustus 2014 - 21:25

    Jeroen:

    He lieke
    Als Hula dansen hetzelfde is als de klompendans dan wil ik wel een keer dansen. En... anders een Hawa-iiaanse partner zoeken.

    Geniet ervan.
    Grtz

  • 06 Augustus 2014 - 14:05

    Nicolien:

    Hoi Lieke
    Wat mooi voor jou dat het zo goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt in je gastgezin.
    heel veel succes de komende tijd en geniet vooral van alle mooie momenten.

    groeten Willy en Nicolien

  • 07 Augustus 2014 - 13:32

    Gerrit En Paulien:

    Lieke, zo te lezen heb je het prima naar jou zin daar. Goede keuze gemaakt, we zullen je blijven volgen.
    Groetjes Gerrit en Paulien.

  • 07 Augustus 2014 - 20:28

    Yvonne Nijhuis:

    Hoi Lieke,

    Leuk om je verhalen te lezen. Zo te lezen vermaak je je goed daar.
    Veel succes verder!

    Groetjes uit de Geermanstraat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kailua

Lieke

Jullie kunnen hier mijn belevenissen op Hawaii en andere plekken in Amerika volgen.

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 913
Totaal aantal bezoekers 19119

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 17 Augustus 2015

Au pair in Hawaii

Landen bezocht: