Voorbereiden op een groot avontuur - Reisverslag uit Geesteren, Nederland van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu Voorbereiden op een groot avontuur - Reisverslag uit Geesteren, Nederland van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu

Voorbereiden op een groot avontuur

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

13 Juli 2014 | Nederland, Geesteren

Over een week is het zover. Op 20 juli om 10.35 uur zal mijn vliegtuig vertrekken richting New York. Dat betekent dat ik vanaf dan een jaar geen voet meer zet op Nederlandse bodem. Op 25 juli om 10 uur (hier vier uur ‘s nachts) vlieg ik naar Honolulu. De hoofdstad van Hawaii. Honolulu ligt op het eiland Oahu. Hawaii bestaat uit 137 eilandjes. Oahu is één van de 10/12 eilanden die bewoonbaar is. Ik zal komend jaar in de stad Kailua wonen. Deze stad ligt op zo’n 30 minuten rijden van Honolulu. Het scheelt dat ik na aankomst op Honolulu dus niet meer zo ver hoef te reizen. Na een vlucht van 10 uur is dat wel fijn!
Voordat ik in Amsterdam het vliegtuig in stap, is het natuurlijk nog wel nodig om een feestje te geven. Samen met familie, vrienden en buren was het een zwaar gezellige avond. Mijn behaalde diploma Bachelor of Social Work en mijn “afscheid” (Het klinkt alsof ik nooit terug kom) hebben we goed gevierd. Ik vond het super gezellig en leuk dat jullie er allemaal waren!!
Het besef dat ik volgende week vertrek is er nog niet. Maar toch ook weer een klein beetje wel. Mensen die je allemaal tegen komt en je veel plezier en succes wensen, drukken je wel met de neus op de feiten. Waar begin ik aan? Hoe zal het zijn om een jaar weg te zijn? Hoe is het gastgezin? Gaan die kinderen het wel leuk vinden met mij? Wat zullen de gastouders vinden van mij? Hoe ga ik het zelf vinden? Kan ik mij aanpassen aan de cultuur? Hoe erg zal ik iedereen missen? Hopelijk kan ik hier in de aankomende weken het antwoord op vinden en hopelijk is het allemaal positief! Of ik er zin in heb? Dat zeker!! Een avontuur wat ik niet wil missen! Kijken hoe het aan de andere kant van de wereld is en hoe dat nou is om in zo’n groot land te leven. Alhoewel Hawaii, om precies te zijn Oahu, van oost naar west nog kleiner is dan Nederland!! Om jullie op de hoogte te houden van mijn avontuur daar, zal ik regelmatig hier een reisverslag plaatsen.
Op dit moment moet ik nog een aantal dingen doen voordat ik vertrek. Één van die dingen is mijn koffer in pakken!! Dat wordt nog een zware klus!! Scheelt dat ik nog een hele week de tijd heb om hem in te pakken :D

  • 13 Juli 2014 - 12:54

    Arjan, Laura En Rens:

    Hey lieke!

    Een weekje nog maar! Spannend zeg! Wij wensen je heel veel plezier, succes en een fantastisch jaar! De kinderen zullen het helemaal leuk vinden dat jij komt! Geniet ervan! En wij blijven je volgen! Dus ee zijn benieuwd naar je verslagen!

    Groetjes vanuit Tubbergen!
    Liefs Arjan, Laura en Rens

  • 13 Juli 2014 - 13:10

    Stephanie:

    Hee buurvrouw!
    Wat leuk dat je een blog bij houd,
    Zo kunnen we je nog een beetje volgen
    wat je allemaal doet! Ik wil je nog heel veel
    Plezier wensen en geniet ervan! Het is een groot
    Avontuur dat ones in a lifetime is..

    Groetjes, Stephanie!
    Heel veel succes en plezier!!

  • 13 Juli 2014 - 13:25

    Simone Kienhuis:

    Hè Lieke,
    Dat komt al erg dicht bij! ! Ik wens je heel veel plezier en succes. Maak er een mooie tijd van om nooit te vergeten! !

    Groetjes Simone

  • 13 Juli 2014 - 13:27

    Monic Hindriksen:

    Hej Lieke,

    Ik wens je ontzettend veel succes in Hawai, maak er een mooi jaar van en laat zo af en toe wat van je horen :-). Mooi dat het door gaat en het wordt zkr een hele ervaring. Heel veel gezelligheid wens je ik ook nog toe en ik zeg tot horens :-)

    Groetjes van Monic

  • 13 Juli 2014 - 13:41

    Erna:

    Hallo Lieke.
    Hoezo feestje. Nee zonder gekheid wij wensen jou veel plezier, en vooral veel leerzame momenten.
    We weten zeker dat jij het met jou positieve instelling tot een succes zult maken. Natuurlijk zul je ook moeilijke momenten op je weg tegenkomen maar daar sla jij je wel doorheen.
    Heel veel liefs en we blijven je volgen
    Groetjes Erna en Luc.

  • 13 Juli 2014 - 17:43

    Annette:

    Lieke, wij hopen dat je daar een hele mooie tijd hebt met je gastgezin en dat zal hem vast goed komen!
    Ik ga je volgen op je blog. Het is iets wat je je leven nooit meer zult vergeten en kalm an!

    groetjes van Jan en Annette maar ook van onze kinderen.

  • 13 Juli 2014 - 18:14

    Rieky Gehring:

    Lieke we wensen je een goede reis en heeeeeel veel succes

  • 13 Juli 2014 - 20:24

    Marjon En Hugo Bramer:

    hey Lieke,

    Wij wensen je een superfijne tijd toe in Hawai!! Het wordt een ervaring om nooit te vergeten, dus geniet ervan met volle teugen!
    Wij zijn benieuwd naar je verslagen!

    groetjes Hugo, Marjon, Douwe en Danique

  • 13 Juli 2014 - 20:41

    Lidy En Ben:

    Hallo Lieke

    Na een mooi afscheidst feestje te hebben gehad ,kun je nu de dagen aftellen voor je vertrek naar Hawaï.We wensen je daarby veel succes en een goede vlucht. Wij zien uit naar je reisverslagen

    Gr Lidy en Ben.

  • 13 Juli 2014 - 22:33

    Cyril Michel Zoë Hidde En Madé Roeloffzen:

    Hè lieke,

    Fijn dat je een mooi feestje hebt gehad. Succes met het pakken van je koffer en alvast een super goede vlucht! Geniet ervan en heel veel succes! Wij blijven je ook zeker volgen. Het gaat je vast goed!

    Veel liefs uit Michel Cyril zoë hidde en madé x

  • 13 Juli 2014 - 22:34

    Martine:

    Hi Lieke,
    Wij wensen je een onwijs mooi jaar! Het zal ongetwijfeld een onvergetelijke en unieke tijd op een bijzondere plek worden.
    Leuk om jouw ervaringen straks te kunnen te kunnen volgen. Goede reis en heel veel succes!
    Groetjes van Bjorn, Martine en Finn

  • 13 Juli 2014 - 22:45

    Anouk OW:

    Heey Lieke, heel veel plezier in Hawaii het komende jaar! Ga er onwijs van genieten, ik weet uit ervaring dat zo'n periode weg super snel voorbij gaat. Die kids gaan het vast super hebben met jou als au pair.
    Leuk om met jouw ervaringen mee te mogen genieten! Goede reis en veel succes.

    Liefs Mark en Anouk

  • 13 Juli 2014 - 22:46

    Anouk OW:

    Heey Lieke, heel veel plezier in Hawaii het komende jaar! Ga er onwijs van genieten, ik weet uit ervaring dat zo'n periode weg super snel voorbij gaat. Die kids gaan het vast super hebben met jou als au pair.
    Leuk om met jouw ervaringen mee te mogen genieten! Goede reis en veel succes.

    Liefs Mark en Anouk

  • 13 Juli 2014 - 22:46

    Anouk OW:

    Heey Lieke, heel veel plezier in Hawaii het komende jaar! Ga er onwijs van genieten, ik weet uit ervaring dat zo'n periode weg super snel voorbij gaat. Die kids gaan het vast super hebben met jou als au pair.
    Leuk om met jouw ervaringen mee te mogen genieten! Goede reis en veel succes.

    Liefs Mark en Anouk

  • 13 Juli 2014 - 22:48

    Anouk OW:

    Heey Lieke, heel veel plezier in Hawaii het komende jaar! Ga er onwijs van genieten, ik weet uit ervaring dat zo'n periode weg super snel voorbij gaat. Die kids gaan het vast super hebben met jou als au pair.
    Leuk om met jouw ervaringen mee te mogen genieten! Goede reis en veel succes.

    Liefs Mark en Anouk

  • 14 Juli 2014 - 14:18

    Josefien Asbreuk:

    Hallo Lieke, wat een uitdaging om dit te doen. Heel veel succes en een mooie tijd toegewenst. Geniet ervan!

  • 14 Juli 2014 - 19:51

    Sieny & Herman:

    Hallo Lieke.
    Nu is het bijna zover,je hebt er lang naar uitgezien! We wensen je een
    Goede reis en vooral een geweldig jaar.Ga ervan genieten,en wij blijven je volgen.
    Sterkte deze week met het afscheid nemen van iedereen.

  • 16 Juli 2014 - 10:06

    Marije Lammerink:

    Ha Lieke!

    Héél veel succes en vooral heel veel plezier de komende maanden in Hawaii!
    Ik hoop dat je een super mooie tijd hebt daar :D zal je blog blijven volgen haha!

    X

  • 16 Juli 2014 - 19:45

    Gerrit En Paulien Olimulder:

    Hallo Lieke,

    je gaat een spannende tijd tegemoet maar zeker ook een fantstische ervaring. Wij wensen je een geweldige tijd toe in Hawaii. We zullen je blijven volgen en nogmaals veel succes het komende jaar.

    Groeten Paulien en Gerrit.

  • 16 Juli 2014 - 22:43

    Paul Gehring:

    Hallo Lieke,
    Wij wensen je een prachtig jaar toe op Hawai. Veel plezier en hopelijk een machtige ervaring rijker na thuiskomst. Neem voor het goede gevoel en een mooie foto de Papsleef'n vlag nog even mee. Volgens mij is deze vlag ook nog nooit op Hawai geweest. Tot volgend jaar en geniet ze.

    Groeten Femke, Wout, Irma en Paul Gehring.

  • 19 Juli 2014 - 15:26

    Jos En José Waaijer :

    Hallo Lieke,

    Morgen is het dan zo ver. Dan gaat de grote reis beginnen.
    We wensen je veel succes en een goede tijd in Hawaii.
    Dat gaat vast lukken. We zullen je verhalen volgen, zo blijf toch nog dicht bij ons.

    Groeten van Jos en José
    Niek, Lotte en Tom, Joost

  • 19 Juli 2014 - 20:03

    Ben En Agnes:

    Hallo Lieke,
    Het zal zeker enige spanning meebrengen maar het komt vast goed. We wensen jou een fantastische tijd en heel veel succes!
    Groeten, Ben en Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Geesteren

Lieke

Jullie kunnen hier mijn belevenissen op Hawaii en andere plekken in Amerika volgen.

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 1260
Totaal aantal bezoekers 19120

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 17 Augustus 2015

Au pair in Hawaii

Landen bezocht: