It's Summertime! - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu It's Summertime! - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu

It's Summertime!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

15 Juni 2015 | Verenigde Staten, Kailua

Juni is aangebroken, dit betekent zomervakantie en lekkere warme dagen! Mijn schema is dan sinds deze week totaal anders. De afgelopen drie maanden kon ik later beginnen (7 à 8 uur), nu ben ik weer terug bij 6 uur. Lange dagen, met minder vrije uren. De kinderen hebben Summer School of activiteiten waar ze ’s ochtends of ’s middags aan deelnemen. Summer School houdt in dat ze naar school gaan om bijvoorbeeld lees lessen te volgen. Summer School is zo’n vier weken lang in de vakantie. Dat is voor één van de tweeling de helft van zijn vakantie en voor de andere is dat één derde van zijn vakantie. Wat er nu ook weer gebeurd is dat de hele buurt hier op bezoek komt en hier graag wil spelen. Drukte in huis dus!

De kleine meid of zoals ik haar noem “little lady” of lekkerding, zit op dit moment in de terrible two’s. “No” en “I do it” zijn haar favoriete woorden. Ze is zins twee weken gestart met zwemlessen. Heel interessant hoe ze deze kleintjes leren zwemmen. Ze kunnen geen vliegtuig-kikker-potlood of borstkrol, maar leren wel om te drijven op hun rug en vooruit te komen in het water. Daarnaast heeft ze er een nieuw speeltje bij. Wij allemaal eigenlijk! Maar zoals ze zelf zegt is het van haar. Het gezin is uitgebreid met een kleine puppy. Aangezien Disney een grote rol speelt in het leven van de kinderen, heeft het hondje de naam Lilo gekregen. Dit werkt soms verwarrend met de naam Lieke. Lilo is nou 9 weken oud. Een heerlijk springding, die graag aan de kleren van de kleine hangt of zich vast grijpt in je voet. Het is een Portugese waterhond. Hetzelfde ras als de hond van President Obama.

Naast een nieuw lid in de familie, zijn de ouders van mijn gastvader overgekomen naar Hawaii. Zij hebben hier een huis gekocht en zijn nu dus druk met het verhuizen. Ze zijn hier sinds 24 mei en verblijven hier nog tot aanstaande vrijdag (12 juni). Ze zijn hier naar toe gekomen samen met mijn gastvaders broer en schoonzus. Dat maakt het drukker in het gezin, maar ook super leuk om te zien hoe de rest van de familie er uit ziet en hoe deze met elkaar omgaan. Nadat opa en oma naar hun eigen huis verhuizen komt de zus van mijn gastmoeder hier op bezoek. Het blijft dus een komen en gaan van familieleden de aankomende maand.

Naast de drukte in het gezin en alle veranderingen heb ik ook weer andere leuke dingen meegemaakt. Zo was er een vakantiedag Memorial Day. Dit is een landelijke vakantiedag waarop de militairen die in de strijd voor Amerika zijn omgekomen, maar ook worden andere dierbaren herdacht. In Hawai’i wordt dat gedaan door een lantaarntje te water te laten gaan met een persoonlijke tekst op de lantaarn. Ondanks dat de foto aardig goed gelukt is, weerspiegelt het niet hoe het er in het echt uitzag. Het is heel indrukwekkend.

We hebben North Shore nog wat meer verkend door eens naar een strand te gaan waar normaal gesproken veel Honu’s het water uit komen. Helaas was het die dag niet zo. Op het moment dat er een Honu het water uit wou komen stonden alle Japanners en dagtoeristen klaar met hun camera om het vast te leggen. Helaas dacht de Honu hier anders over en zwom verder de pacific in.

De afgelopen twee weekenden heb ik behoorlijk sportieve weekenden gehad. We hebben 2 hikes gedaan die nog op mijn to-do list stonden. Hanauma Bay trail en Kaena Point hike. Hanauma bay trail gaf een heel mooi uitzicht over hanuama bay. Het geen wat daar was wat ik zou zien was een brug die door de natuur gevormd was. Wij opzoek naar die brug, loop je eerst drie kwart van de route blijkt dat je er al voorbij bent. De brug is te vinden op een kwart van de route. Je moest naar beneden hiken over de lavarotsen. Dus wij weer terug. Een keer daar beneden aangekomen liepen we natuurlijk de verkeerde kant op. Dus hebben we daar ook nog weer een half uur lopen zoeken naar die brug. We hebben denk ik 2 keer zo lang gedaan over de hike dan nodig was, maar uiteindelijk de brug wel gevonden en gezien.

Kaena Point hike is een makkelijke hike die weinig tot geen geklim of geklauter van je vraagt. Als je geluk hebt zie je tijdens deze hike een aantal bijzondere dieren. Je kunt deze hike beginnen vanaf North Shore of vanaf Leeward Shore (westkant). Wij zijn vanaf Leeward Shore gestart. We hebben het geluk gehad dat we maar liefst 1 zeehond hebben gezien. Hij lag lekker in één van de waterplassen te genieten van de zon. Toen we één maal door het hek gingen wat het gebied met zeldzame vogels afschermt, zagen we de albatros. Wat een onwijs grote vogel!! Ik met mijn angst voor vogels, vond het prima dat ze een eind van ons af waren en vanaf die afstond achter het touwtje, was het prima. Wij konden ze heel duidelijk zien. We hoefden niet te zoeken, dus klein waren ze zeker niet. Waarschijnlijk zaten deze albatrossen op hun nest. Er zaten er daar een aantal die verspreid waren over het gebied. Naast de dieren die we zagen kregen we een heel mooi beeld van O’ahu.

Daarnaast was het 30 mei de dag van de special olympics. En daar mocht een van de tweeling met autisme en adhd aan meedoen. Hij deed het super en behaalde de tweede plek, maar daar was hij natuurlijk niet blij mee. Hij wou dan op het podium eigenlijk ook niet op de tweede plek gaan staan maar op de eerste. Na de olympics gingen de familie en ik samen met twee vriendjes van de familie naar een wedstrijd van de Harlem globe trotters. Dit is niet een gewone basketbal wedstrijd, maar meer een show die wordt weggegeven door de professionele basketbalspelers. Hier werd het publiek ook bij betrokken. Dus je raad het al, aan het eind van de eerste helft stond ik ineens op het veld. Een van de spelers had mijn tas te pakken, dus ik moest er wel achteraan. Sta je dan met je 1,68m tegen kerels aan te kijken die drie koppen groter zijn. Na een dans met een van die spelers, kreeg ik mijn tas terug.. gelukkig.

Al met al een drukke periode waarin veel gebeurd is. Nog anderhalve maand en mijn reismaand begint. Deze is bijna helemaal rond. Nog een aantal dingen boeken en een nieuw avontuur kan beginnen.

Hier de link naar de foto’s.
http://www.mijnalbum.nl/Album=XIAJOYLD

Liefs,
Lieke

  • 15 Juni 2015 - 11:04

    Erna:

    Nou Lieke wat een verhaal weer. Je hebt weer veel beleeft, ook leuk dat je de rest van de familie zo een beetje leert kennen.
    Wat leuk een jonge pup in huis, die brengt natuurlijk veel leven in de brouwerij.
    Best wel intensief zo'n jong hondje opvoeden maar wel erg schattig en mooi om te doen.
    Ik hoop dat je nog super mooie weken hebt en ga vooral heel erg genieten van je reis.
    De groetjes en wie weet tot een volgende mail.
    Groeten Luc, Erna en Thomas.

  • 18 Juni 2015 - 14:49

    Sieny Van Dijk:

    Hoi Lieke ,leuk om weer wat van je belevenissen te lezen. Het lijkt me
    best leuk om al die Fam,leden te ontmoeten maar ook wel veel drukte
    in huis en dan nog vacantie maar ook nog eens vroeg je bed uit!
    Zo langzamerhand zit je tijd bij de familie er bijna op.het zal ook best moeilijk
    zijn om ze weer los te laten.
    Maar dan komen er nog wel een paar mooie vacantie weken en zul je vast ook wel uitkijken
    naar het moment dat je je vrienden en familie weer ziet.
    Tot die tijd wens ik je nog een onmeunig mooie tijd en geniet er van.
    Groetjes van Herman en Sieny.

  • 17 Juli 2015 - 10:41

    Jan Olimulder:

    Dag Lieke
    Wat heb je veel meegemaakt en geleerd het afgelopen jaar. Wat een waardevolle ervaring, die raak je nooit meer kwijt. Je kunt er je leven lang op teren. Zelf denk ik heel vaak terug aan mij tijd in de USA van januari tot september 1971. Soms herken ik dingen die jij ook schreef, b.v. de dip na een paar maanden. Ook heel leuke foto's heb je gemaakt.
    Jij gaat nu waarschijnlijk binnenkort op reis. Ik ben heel benieuwd, ik heb van je ouders al een beetje begrepen hoe je het gaat doen en waar je reist. Je zult waarschijnlijk op plaatsen komen waar ik toen ook geweest ben, b.v. California en de Grand Canyon.
    Ieder geval heel veel plezier. We zullen je reis met belangstelling volgen.
    Jan en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kailua

Lieke

Jullie kunnen hier mijn belevenissen op Hawaii en andere plekken in Amerika volgen.

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 19108

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 17 Augustus 2015

Au pair in Hawaii

Landen bezocht: