Herfst in Hawaii - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu Herfst in Hawaii - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu

Herfst in Hawaii

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

24 November 2014 | Verenigde Staten, Kailua

Hallo allemaal,

Het is herfst! Ook hier is dat te merken. De temperaturen die we hadden in juli en augustus zijn er niet meer. De temperatuur is gedaald en er zijn meer dagen met regen en stevige wind. Geloof het of niet, ik heb hier al een aantal keer een vest aangetrokken (’s ochtends of ’s avonds) omdat ik het koud had terwijl het 23 graden was. Toch zijn er nog wel een aantal dagen dat het heel warm is. Dit komt dan met name doordat er geen wind is.
Doordat het weer verandert is en er dus een stevige wind is, betekent dit ook dat er hogere golven zijn. Dus meer kitesurfers en surfers op het water. De eerste surfwedstrijden komen er aan!!
Nu het ook wat meer en vaker regent, heb ik de eerste watervallen op de bergen gezien vanuit de auto. Ik was onderweg naar een au pair event. De dagen ervoor en die ochtend zelf had het geregend. Ik reed over de H3 van Kailua naar Honolulu. De H3 is een snelweg die je van de westkant naar de oostkant van het eiland brengt, tussen de bergen door. Doordat de bergen hier ontstaan zijn vanuit de lava, is de berg meer een soort golf. Dus dat houdt in dat er gleuven zitten in de bergen. Als het dan veel geregend heeft, zie je watervallen in die gleuven. Die dag dat ik daar reed, zag ik het voor het eerst. Ik was helemaal enthousiast toen ik zo’n bergwaterval zag. Toen ik dichterbij kwam zag ik er niet 1, maar tientallen! Een onwijs mooi gezicht! Heel bijzonder!

Wat ook bij de herfst hoort is Halloween! 31 oktober heb ik voor het eerst Halloween gevierd en dus trick or treat gedaan. We gingen met het gezin verkleed als de bende van Scooby Doo. Één van de jongens was Scooby Doo, de andere was Shaggy, de kleine meid was Scrappy Doo, de hostdad was Fred, de hostmom was Daphne en ik was Velma! Verkleed gaan als Velma is goed gelukt. Mensen herkenden mij niet en ’s avonds in Honolulu herkende iedereen mij zonder dat Scooby Doo er bij was. Voordat ik die avond naar Honolulu ben gegaan, ging ik met de familie mee naar de halloween parade in de buurt. Vanaf alle kanten kwamen er gezinnen naar toe met kinderen die verkleed waren. Om half zes begon de parade te lopen en na de parade kon iedereen trick or treat gaan doen. Er was ook een zogenaamd Haunted house in de buurt. Deze vrouw had het hele huis versierd en zat zelf in een eng donkerhoekje verkleed. Geheel wit geschminkt en een witte jurk aan met een zwarte pruik.
Wij gingen op een gegeven naar het huis van een bekende. Één van de jongens (met autisme) had zijn snoep gekregen en liep door naar de volgende. Dit huis stond een eindje van de weg af. Ik liep achter hem aan, aangezien hij niet terug wou komen toen zijn vader hem riep. Toen hij bij de deur van het huis kwam, belde hij aan. Hij belde nog een keer aan. Niemand die open deed. Vervolgens drukte hij maar tegen de deur aan.. gevolg: hij viel open!! Zegt hij dood leuk: “Hello, Trick or treat!” De deur dicht getrokken en ondertussen uitleggen dat hij dat niet zomaar kon doen, ging de voordeur open en stonden er twee oude mensen in de deuropening. Er was dus toch wel iemand thuis.
De snoep opbrengst van die avond is nog steeds niet op! Genoeg trick or treat gedaan dus.
Na Trick or Treat, ben ik naar Honolulu gereden voor de Rocky Horror Picture Show. Dit werd opgevoerd op de universiteit. Bij de Rocky Horror Picture Show, draaien ze de film Rocky Horror en wordt er door een groep acteurs, toneel gespeeld voor het scherm waar de film wordt afgedraaid. Maar naast dat wordt er door het publiek van alles door het spel heen geschreeuwd. Ik snapte er eerst niets van en dacht ben ik hier nu voor gekomen. Op een gegeven begon het te wennen op één persoon in het publiek na. Die schreeuwde iets te veel door het stuk heen.
Na de Rocky Horror Picture Show zijn we naar Waikiki gereden. Normaal duurt het 15 min. Vanaf de universiteit, nu heeft het op z’n minst drie kwartier geduurd. Waikiki was te vol!!! Duizenden mensen liepen daar. Allemaal verkleed. Zo was er een groep powerraingers met een beatbox op de schouders die midden op de kruizing gingen dansen, totdat de politieauto die aan kwam rijden dit verstoorde door z’n sirene aan te zetten. Ze wisten niet hoe snel ze van de kruizing af moesten komen. Het was heel indrukwekkend om te zien. Er was die week een meisje van mijn oriëntatie met haar gastgezin hier op vakantie. Zij vertelde dat de mensen in Hawaii het uitbundigste Halloween vieren. Dat was wel te zien in Waikiki. Wij zijn met een froyo (frozen Yoghurt) op een muurtje gaan zitten en alles maar eens gaan bekijken. Goede tijdsbesteding!

Van 25 oktober tot 1 november was er een zweedse au pair vanuit Washington DC hier. Ik heb haar leren kennen tijdens de oriëntatieweek in New York. Ze was hier met haar gastgezin. Het was super leuk om haar weer terug te zien, dus de dagen dat zij hier was en ik tijd had, haar een aantal leuke plekjes laten zien en natuurlijk schildpadden bekeken in de baai achter het huis. We leken net een stel toeristen: waaah, daar een schildpad!! Ik had zelf die dagen net het gevoel vakantie te hebben.

Van 7 november tot dinsdag 11 november zijn wij een paar dagen weg geweest naar Kauai. Ik was erg benieuwd hoe dit eiland er uit zag en had al een aantal dingen opgezocht wat ik wel zou willen zien. Uiteindelijk moest ik zoveel werken en had ik geen beschikking over de auto dat ik deze dingen niet heb kunnen bekijken, dus heb ik me een hike in de buurt opgezocht. Wat een fantastisch mooi uitzicht. Ik kon bijna de hele north shore van het eiland zien. Geweldig mooi. Kauai gaf een ander gevoel dan Oahu en Maui. Oahu geeft een heel bruisend gevoel, terwijl Kauai een rustgevend gevoel geeft. Nu werd er bij één van de hula lessen verteld hoe ze de eilanden hier zagen.
The Big Island Hawaii was een adolescent, Maui was een tiener jongen, Oahu was in de 20-30 jaar en Kauai was een oude vrouw. Ik vond het wel heel grappig om te horen omdat de eilanden mij alle drie tot nu toe een andere indruk/gevoel gaven. Verder dat weekend heb ik vooral veel gewerkt omdat beide ouders daar een conferentie hadden. We zijn nog wel met vrienden van de familie naar de pier geweest die dicht bij was.

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover!! Het was tijd voor een echte University American Football game. Met een aantal andere au pairs zijn we naar het Aloha stadion gegaan op zaterdagavond. Aangezien wij op eilandtijd leven, waren we natuurlijk te laat! Maar we waren niet de enige. Toen we eenmaal een kaartje hadden zijn we naar binnen gegaan. De first quarter en de second quarter begrepen we helemaal niets van het spel. Als iedereen klapte of juichte, deden wij dat ook maar. Zoals iedereen weet, google kan je overal een antwoord opgeven, dus konden we ook de spelregels vinden. Nadat we dat erbij hadden gepakt, snapten we het spel en snapten we waarom iedereen juichte. De fourth quarter was aangebroken. Het zag ernaar uit dat the Hawaii Rainbow Warriors (ook wel the Bows) gingen winnen. Dit was uniek, want dit zou dan de tweede wedstrijd in het hele seizoen zijn die ze gewonnen hadden. 20 seconden voor het eindsignaal, had Las Vegas een touchdown en maakte de stand 31-35. Heel jammer! Ik dacht al dat ze verloren hadden, maar totdat the Bows in de laatste seconde een touchdown maakte. Het stadion stond op de kop. Mensen die het veld op renden, spelers die het veld op renden, gejuich, geklap, gezing, gegil. Was dus een bijzondere wedstrijd om te zien.

Aankomende maand zit kerst er aan te komen! Dit is een hele happening hier. Mensen versieren hun huizen met lichtjes. De één doet het dak, de ander het halve huis en weer een ander het hele huis. De dozen kerstspullen zijn voor twee weken terug hier ook al uit de kast gehaald. Er kwamen nogal wat grote dozen tevoorschijn. Ik dacht dat wij thuis veel kerstspullen hadden, maar dit was toch wel meer dan dat. De eerste huizen zijn al versierd. Ik ben erg benieuwd hoe het er hier uitziet over een aantal weken. Het wordt een maand met festiviteiten: thanksgiving, kerst, oud & nieuw en natuurlijk pa, ma, rob & gijs die langskomen.

Ik heb weer heel wat foto's toegevoegd:
http://www.mijnalbum.nl/Album=YJUOVALC#AF6TZEJN

Ik laat snel weer wat van mij horen!!

Aloha,
Lieke

  • 25 November 2014 - 07:25

    Erna:

    Hoi Lieke.
    Wat een verhaal en wat een belevenissen. Halloween lijkt wel een soort carnaval als ik het zo lees. Ik lees dat je met volle teugen geniet en naast je werk veel leuke dingen met andere meiden onderneemt. Ontzettend knap van je! Als ik je verslagen lees zie ik al dat moois zo voor me. Binnenkort lekker bezoek van pa en ma en je broers. Ik wens jullie samen heel veel plezier en laat ze veel moois van Hawaii zien zodat wij hier kunnen meegenieten van hun verhalen. Tot een volgende keer en blijf vooral genieten!
    Groeten van Erna en de rest.

  • 25 November 2014 - 11:02

    Sieny V Dijk:

    Hallo Lieke.
    Denk ik snel te reageren,is Erna me al weer voor!
    Maar je hebt ons weer laten meegenieten van al je fantastische avonturen.
    Halloween begint hier ook steeds meer te komen maar zoals jij her beschrijft
    kennen wij het niet. Geweldig voor jou om te beleven.Maar zo zijn er zo veel
    ervaringen, een groot avontuur voor jou.
    En nu kijk je vast heel erg uit naar het bezoek van je ouders er broers,en ook
    voor hen zal het een groot avontuur zijn.Ik wens jullie samen eenheel fijne tijd.
    Het zal dit jaar wel een heel bijzondere kerst voor jullie allen worden!
    Groetjes en veel liefs ook van oom Herman en mij.

  • 25 November 2014 - 21:54

    Lidy En Ben:

    Hallo Lieke
    Zo te lezen heb je weer heel wat meegemaakt en gezien,we zijn iedere keer weer verast met je mooie verhalen
    Nog heel veel succes en fijne feestdagen met je Pa en Ma en je broers

    Groeten oet vass

  • 26 November 2014 - 19:05

    Jos En José:

    Hoi Lieke,

    Wat kun jij boeiend vertellen zeg en wat maak je veel mee.
    Leuk om je te volgen. Ik wens je daar nog veel succes en nog veel meer leuke avonturen.
    Heel veel plezier straks met het bezoek van je ouders en Rob en Gijs.
    Verder wensen we je nog Fijne Kerstdagen en een fijne jaarwisseling.

    Groeten van ons allen ui Langeveen De Waaijertjes

  • 30 November 2014 - 22:24

    Elles:


    aah heerlijk om je verhaal te lezen..
    Zo leuk om alles nog een keer weer te horen hoe je t daar ervaart!

    Ben benieuwd hoe de maand december voor je word :D

  • 09 December 2014 - 20:04

    Ben Löwik:

    Lieke!
    Gave foto's, stoere verhalen... en voor mij heel herkenbare situaties!
    Er is al zowat weer een half jaar voorbij, dus geniet nog maar daar!
    keep up the good work zou ik zeggen en heel veel plezier met je ouders en broers daar.

    Tis hier trouwens gewoon the same old story. weinig bijzonders aan de hand hier. Om half 5 ist al donker buiten en afgelopen weekend was er de kerstmarkt in het dorp. De kerst liedjes zijn alweer op de radio dus we komen alweer in de kerst sfeer.
    Nou een fijne kerst met de familie en 'k hou je site in de gaten!

    Have fun.

  • 09 December 2014 - 22:17

    Gerrit En Paulien:

    nou Lieke zo te lezen gaat het je daar goed en al die leuke dingen die je onderneemt
    heel knap hoor
    een hele fijne tijd en prettige feestdagen samen met
    Pa en Ma Rob en Gijs

    groetjes van Gerrit en Paulien

  • 12 December 2014 - 12:37

    Marloes Haarhuis:

    Hallo Lieke,

    Gave verhalen zeg! Lekker genieten daar!
    Bij deze wens ik je heel veel plezier met je ouders en broers.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kailua

Lieke

Jullie kunnen hier mijn belevenissen op Hawaii en andere plekken in Amerika volgen.

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 966
Totaal aantal bezoekers 19109

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 17 Augustus 2015

Au pair in Hawaii

Landen bezocht: