Oriëntation - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu Oriëntation - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lieke Olimulder - WaarBenJij.nu

Oriëntation

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Reizen en ik gaan niet samen heb ik afgelopen zondag al gemerkt!! Bij het inchecken van mijn koffer op Schiphol, bleek dat ik niet op de passagierslijst stond. Ik had geen ESTA. Geen flauw idee wat dat is, had er nog nooit van gehoord maar had het wel nodig. Nadat dat geregeld was, kon ik een tweede poging wagen om mijn koffer in te checken. Deze keer was de koffer te zwaar.. Gaat lekker!! Koffer open, spullen overpakken op de handbagage en toen woog de koffer precies 23 kilo!! Dat is beter.. Toen was het tijd om afscheid te nemen van papa, mama, Rob en Gijs. Niet makkelijk!

Na een vlucht van 7, 30 uur landde het vliegtuig op JFK airport. In het vliegtuig moesten wij een papiertje invullen waar vragen op stonden wat ik bij me had in mijn koffer (eten, planten, etc.) Aangezien ik cadeautjes bij me had waar stroopwafels en trekdrop inzaten, schreef ik op dat ik eten bij me had. Bij de paspoortcontrole, mocht ik dan ook nog even langs de brigade die de koffers controleerde. Ik had het briefje in het vliegtuig ingevuld naar de inhoud van mijn grote koffer, niet mijn handbagagekoffer. Dus toen mijn handbagagekoffer werd geopend, rolde er een appel uit! Daarnaast vond hij nog boterhammen met vleeswaren. “Because you didn’t tell me that you had that in your suitcase. I have to check your bag and other suitcause.” Hij vond in deze koffer niets, alleen een cadeautje die ik gekregen had maar nog niet mocht openen. Ik wist de inhoud van dit cadeautje niet, dus scheurde hij het papier er af! Op dat moment voelde ik mij net een crimineel! Hierna kon ik doorlopen naar de aankomsthal, waar iemand van Au Pair in America op mij stond te wachten. Na 3 uur wachten in de aankomsthal op alle andere au pairs die ook mee moesten, zijn we vertrokken met de bus naar het hotel. Slapen na een lange dag!! Ik lag met een chinees meisje op de kamer, die amper Engels sprak. ’s Nachts kwam er nog een Spaans meisje bij.

Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag waren gevuld met informatie over de Amerikaanse cultuur, EHBO door het rode kruis, een theoriedag over rijden in Amerika en opvoeden in Amerika. Lange en intensieve dagen, maar wel vol te houden door de trainers die deze dagen gaven. 122 Au Pairs die deze week aankwamen, waarvan bijna de helft Duits was. Geen enkele van deze 122 Au Pairs zou vrijdags doorvliegen naar Hawaii. Toen ze er achter kwamen dat ik naar Hawaii ging, kreeg ik al gauw de naam Hawaii Girl. Iedereen die vroeg waar ga jij heen en ik zei naar Hawaii, gaf als reactie: Oh you are the Hawaii Girl!

Iedereen is donderdagmiddag vertrokken naar het vliegveld, het station of werd opgehaald door hun hostfamily. Al toekijkend in de lobby hoe de mensen die opgehaald werden voor het eerst, in reallife, kennismaakte met hun hostfamily, werd er verteld dat één van de bussen die onderweg was naar één van de drie vliegvelden gecrasht was. Er was gelukkig niets met de mensen aan boord aan de hand. Iedereen heeft gelukkig hun vlucht nog wel gehaald. Morgen om 10 uur vertrekt mijn vliegtuig van JFK naar Honolulu. Ik zal om half 3 ’s middags (half 3 ’s nachts in Nederland) aankomen. Op dat moment begint alles pas echt! Ik heb er zin aan en gezonde zenuwen beginnen te komen! Ik ben benieuwd!

  • 25 Juli 2014 - 05:38

    Monique Ten Berge:

    Jeetje Lieke, wat je de eerste dagen hebt meegemaakt is al een avontuur op zich hihi . Nog 360 dagen te gaan :-P
    Stoer hoor!! :-)
    Heel veel geluk & plezier daar in het verre Hawai!
    Pas goed op jezelf.
    Liefs Monique ten Berge

  • 25 Juli 2014 - 07:21

    Lauri Klein Boonschate:

    Wauw Lieke! Je hebt er zo te lezen al een heel avontuur opzitten hahaha..!!
    Gaaf zeg!
    Spannend dat Hawaii er nu echt aan zit te komen! Heel veel plezier!
    Ik wacht je volgende reisverslag weer af! Leuk om te lezen!

    Successss xxx

  • 25 Juli 2014 - 08:10

    Martine Westerhof:

    Hi Lieke,
    Het is nog lang niet makkelijk om naar the States te reizen, maar you did it!
    Haha, die boterhammen en appel! Ik heb ook per ongeluk eens een appel de USA in gesmokkeld, per ongeluk. Nou, nog even en dan ben je op je bestemming. Goede reis en succes!
    Groetjes Bjorn, Martine en Finn

  • 25 Juli 2014 - 08:29

    Lotte Tijman:

    Wat een avontuur al Liek!! En je bent de positiviteit zelfe! (Pretbekkie)
    Goede reis en ik hoor snel weer van je!! X

  • 25 Juli 2014 - 08:39

    Leonie Oude Avenhuis:

    hej hawaii girl!

    wat een avontuur! ik ga je avonturen en ervaringen volgen en zal op de druilerige koude dagen nog wel regelmatig jaloers op je zijn;-). geniet van al het moois dat komen gaat! xx niels leonie en noor

  • 25 Juli 2014 - 08:42

    Cyril Roeloffzen:

    Hey lieke,

    Nou wat een begin van je reis! Heel stoer en wij wensend je dan vandaag met de kennismaking heel veel succes en plezier! Komt vast goed. Leuk om via dit reisverslag een beetje mee te leven in jou leven als au pair! Geniet ervan, liefs uit Almelo.

  • 25 Juli 2014 - 09:05

    Stephanie:

    Hee lieke!
    In Amerika zijn ze idd erg streng,
    Dit hebben wij de terugweg ook ondervonden.
    Gelukkig is verder alles goed gegaan. Nog even en dan
    Kun je naar Hawaï! Heel veel plezier!
    Geniet ervan..
    Groetjes

  • 25 Juli 2014 - 09:22

    Lidy En Ben:

    Hallo Lieke na heel wat gedoe ben je toch over gekomen heel veel succes
    Gr Lidy en Ben

  • 25 Juli 2014 - 10:18

    Gerrit Olimulder:

    Kleine ongemakken op een grote luchthaven horen bij zo'n grote reis. Weer een nieuwe ervaring. Een goede reis naar Hawaii girl! Groeten Paulien en Gerrit.

  • 25 Juli 2014 - 10:29

    Erna En Luc:

    Nou Lieke het avontuur in nu dus echt begonnen. Ik had jou verbaasde gezicht daar bij de douane wel eens willen zien.
    Er zullen vast nog meer verrassingen op jou pad komen maar daar weet jij je wel door te slaan. We wensen je veel succes bij het vervolg van je avontuur en zien je verhalen tegemoet. Veel succes en tot je volgende verhaal.
    Groetjes Luc, Erna, Thomas en Melissa.



  • 25 Juli 2014 - 11:24

    Claudia En Michel Esmeé En Famke:

    Ha Lieke,
    Heb me ook maar even aangemeld om je te volgen.
    Wens je heel veel succes en geniet ervan!
    Wat een ervaring.
    Gr claudia

  • 25 Juli 2014 - 12:29

    Meddy:

    Hoi Lieke!

    Jeeutje wat een gedoe, ik weet ook nog dat ik zo zenuwachtig was.
    Maar je hebt helemaal geen ESTA nodig, jij hebt namelijk een J1 visa. Een esta heb je nodig als je minder dan drie maanden in amerika bent. Haha nu ben je dubbel gedekt.
    Heel veel succes met de lange vlucht naar hawaii.
    En alvast welcome to paradise!
    Ik email je binnenkort nog even een lijstje met leuke dingen.

    Aloha!

  • 25 Juli 2014 - 19:28

    José:

    Hoi Lieke,
    Wat een gedoe op dat vliegveld zeg, maar ja weer een ervaring rijker. Nu ben je vast al geland in Hawaii en heb je je "nieuwe familie" misschien al ontmoet. Nu gaat het echt beginnen. VEEL SUCCES,
    Leuk om je reisverslag te lezen, we gaan je zeker volgen.

    Groeten vanJos en José, Niek, Lotte en Tom, Joost.

  • 25 Juli 2014 - 22:01

    Marian:

    Hoi Lieke,
    Hoorde het van Elles van dat hele gedoe. Toch goed afgelopen en crimineel is wel het laatste! Leuk dat je er zin in hebt om naar het gastgezin te gaan. Na heel wat omzwervingen ben je eindelijk op je plek! Wat kun je veel meemaken in een paar dagen tijd. De aankomende tijd heel veel plezier en weinig "gedoe". Leuk reisverslag heb je gemaakt! Tot gauw weer! Groetjes, Jan en mij!

  • 25 Juli 2014 - 22:44

    Agnes En Ben:

    Hoi Lieke,
    Je hebt al een heel gedoe gehad bij de douane, iets wat niet vreemd is voor de States.
    Mooie foto's van NY! Central Park van bovenaf gezien, heel herkenbaar. Wat heb je in een korte tijd al vele indrukken op gedaan. Goede reis naar Hawaï en succes met alles!
    Groeten, Agnes en Ben

  • 26 Juli 2014 - 22:26

    Jolien Schouten:

    Hoi Lieke,

    Ik wens jou een fantastisch jaar toe! Groeten van Jolien, vriendin van T José uit Brabant

  • 27 Juli 2014 - 20:47

    Sieny:

    Ha Lieke, net jou reisverslag gelezen,wat een avontuur al en nog maar een week weg.
    En nu eerst maar wennen in Hawaii,ik wens je veel succes en vooral een heel leuke
    tijd,ga er van genieten en wij gaan genieten van je mooie verhalen
    Groetjes Herman en Sieny

  • 29 Juli 2014 - 19:36

    Jan En Anneke:

    Nou je hebt al een flink hap uit the Big Apple genomen. Hopelijk was hij niet te zuur. Zo te zien heb je in ieder geval wel van de stad genoten.
    Hopelijk kom je in Hawaï genoeg mede au pairs tegen om het gezellig te hebben.
    Je host family, dat zal wel lukken als je al zo'n groot startcadeau krijgt.
    We zijn benieuwd naar de rest van de familie en de verhalen.
    Als je nog eens een mooie Hawaifilm wilt kijken met George Clooney, dan is The descendent wel iets. Maar die heb je waarschijnlijkal lang gezien.
    Heel veel plezier. Trouwens... Je schrijft goed.
    Jan en Anneke

  • 31 Juli 2014 - 16:57

    Nicolien En Willy:

    hallo Lieke.
    nou je hebt al een heftige week achter de rug. wij wensen je een fantastisch jaar en heel veel succes bij je Au Pair gezin. we zijn benieuwd naar je belevenissen en zullen je volgen. veel plezier in Hawai.
    Willy en Nicolien.

  • 01 Augustus 2014 - 13:02

    Rob En Renate:

    Hoi Lieke,

    Wat een begin van je reis. Wij wensen je een fantastisch jaar toe en geniet ervan!
    We zijn benieuwd naar je verhalen en zullen je dan ook zeker volgen.
    Veel plezier in Hawaï.
    Groeten Rob, Renate en Stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Lieke

Jullie kunnen hier mijn belevenissen op Hawaii en andere plekken in Amerika volgen.

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 1096
Totaal aantal bezoekers 19102

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 17 Augustus 2015

Au pair in Hawaii

Landen bezocht: